Oogcentrum Knokke
Canadasquare 1
8500 Knokke
E-mail: receptie@oogcentrumknokke.be
De gegevens worden binnen de organisatie en anoniem verwerkt. Bovendien worden er maatregelen genomen om de vertrouwelijkheid te beschermen.
First party cookies worden enkel door je website zelf geplaatst en zorgen ervoor dat je website goed functioneert en dat je voorkeuren onthouden worden.
Third party cookies worden dan weer door een derde partij met een andere domeinnaam op je website geplaatst en dienen om je gebruikservaring beter en persoonlijker te maken.
Essentiële cookies die noodzakelijk zijn om een website te laten functioneren.
Functionele cookies die informatie over je keuzes en voorkeuren op een website bijhouden.
Analytische cookies die informatie verzamelen over het gedrag van websitebezoekers en de prestaties van de website. Aan de hand van de resultaten kan de website verbeterd worden en krijgen bezoekers een betere gebruikservaring.
Marketing cookies die het surfgedrag van websitebezoekers volgen en op basis daarvan een gebruikersprofiel samenstellen dat wordt gebruikt om de surfervaring persoonlijker te maken.
Wij gebruiken first party, analytische en marketing cookies om bijvoorbeeld gepersonaliseerde advertenties te laten zien.
Cookies verwijderen in Edge
Klik op de 3 puntjes rechtsboven > Instellingen. Klik onder ‘Browsegegevens wissen’ de optie ‘Kies wat u wilt wissen’.
Selecteer de cookies (voorgeselecteerd) > Druk op de ‘Wissen-knop’.
Cookies verwijderen in Firefox
Klik op de 3 streepjes rechtsboven, klik op Opties > Privacy > Individuele cookies verwijderen.
Klik op ‘Alle verwijderen’.
Cookies verwijderen in Chrome
Klik op de 3 puntjes, rechtsbovenin. Klik op Geschiedenis > Geschiedenis > Browsegegevens wissen.
In het menu ‘Browsegegevens wissen’ heb je bovenin de optie om browsegegevens te wissen vanaf het eerste gebruik tot en met alleen het laatste uur. Daaronder kies je welke items je wilt wissen. Vink in elk geval ‘Cookies en andere site- en plug-ingegevens’ aan.
Druk op de knop ‘Browsegegevens’ wissen.
Cookies verwijderen in Safari (MacOS)
Open Safari en ga naar Safari > Voorkeuren > Privacy > Bewaarde cookies en gegevens verwijderen > Beheer websitegegevens > Verwijder alles.
Deze cookie policy werd het laatst geüpdatet op 17/08/2023.
Oogcentrum Knokke hecht veel belang aan een veilige, transparante en vertrouwelijke verzameling en verwerking van uw persoonsgegevens. In het bijzonder willen wij de gegevens van o.a. onze klanten, onderaannemers en leveranciers beschermen tegen onder meer verlies, lekken, fouten, onterechte toegangen of onrechtmatige verwerkingen. Wij willen u door middel van deze Data Protection Notice informeren over de verzameling en verwerking van uw persoonsgegevens. Wij vragen dat u deze Data Protection Notice aandachtig leest, vermits deze essentiële informatie bevat over hoe uw persoonsgegevens worden verwerkt en waarvoor. Door het meedelen van uw persoonsgegevens verklaart u uitdrukkelijk kennis te hebben genomen van deze Data Protection Notice en gaat u er eveneens uitdrukkelijk mee akkoord, alsook met de verwerking zelf.
De “GDPR” (General Data Protection Regulation) of in het Nederlands “AVG” (Algemene verordening Gegevensbescherming) is de Europese privacy wetgeving, die in voege is sinds 2016 met overgangsperiode tot 25.5.18 . Deze wetgeving dient ter bescherming van persoonsgegevens, zodat misbruik voorkomen wordt, namelijk het ongeoorloofd doorgeven aan derden, al of niet tegen betaling.
Ook in onze praktijk houden we persoonsgegevens bij van patiënten, en dit in kader van de wettelijke verplichting tot het bijhouden van een medisch dossier van iedere patiënt. Deze wettelijke verplichting wordt opgelegd door het RIZIV (rijksinstituut voor ziekte en invaliditeit ) en door de gerechtelijke instanties.
De persoonsgegevens worden ingezameld bij de patiënt zelf , tenzij de patiënt zelf niet in staat is om de gegevens te bezorgen. Dan worden zijn zorgverstrekkers gecontacteerd en dit op een beveiligde manier.
Deze Data Protection Notice heeft betrekking op alle diensten die door ons worden verstrekt en in het algemeen op alle activiteiten die wij uitvoeren.
Oogcentrum Knokke is de verwerkingsverantwoordelijke van uw persoonsgegevens. Bij de verzameling en verwerking van uw persoonsgegevens respecteren wij de Belgische regelgeving inzake bescherming van persoonsgegevens, evenals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (“GDPR”) vanaf haar inwerkingtreding op 25 mei 2018.
Naargelang uw activiteiten en uw relatie tot onze onderneming, deelt u ons de volgende persoonsgegevens mee: uw identiteits- en contactgegevens (naam, aanspreektitel, adres, e-mailadres, 2 telefoon-en gsm-nummer). Wij wijzen u er vriendelijk op dat u de verantwoordelijkheid draagt voor alle gegevens die u ons verstrekt en dat wij vertrouwen op de juistheid ervan. Indien uw gegevens niet meer up-to-date zouden zijn, verzoeken wij u ons dit per kerende te melden. U bent niet verplicht om uw persoonsgegevens mee te delen, maar u begrijpt dat het verlenen van bepaalde diensten of het samenwerken onmogelijk wordt wanneer u niet instemt met de verzameling en verwerking eraan.
identificatie-gegevens, waaronder het rijksregisternummer door inlezen van identiteitskaart
contact-gegevens : mail / telefoon
administratieve gegevens voor financiële verwerking (o.a. lidmaatschap van ziekenfonds / data van consultatie en opname)
medische en paramedische gegevens aangaande ziekte (huidige en vroegere / symptomen, diagnose en behandeling )
zorgkader: netwerk van zorgverstrekkers
sociale gegevens : mantelzorgers
Deze gegevens worden beperkt tot wat voor onze specialiteit relevant is (“data-minimalisatie”) en worden verwerkt voor medische doeleinden . Alle gegevens worden adequaat beschermd en worden alleen doorgegeven aan gerechtigde ontvangers. De privé persoon kan rechten laten gelden i.v.m. zijn gegevens:
Medische doeleinden van de verwerking :
patiëntenzorg : preventief of therapeutisch
patiënten administratie: registreren van medische gegevens van patiënten voor interne of door de overheid opgelegde doeleinden, evenals voor onderzoeks- en beleidsdoeleinden
geneesmiddelenbeheer: verwerking van gegevens om geneesmiddelen op de correcte manier te kunnen voorschrijven
klachtenbehandeling : registreren van gegevens voor bemiddeling bij klachten
zorgkwaliteit : evaluatie van gegevens ter verbetering van de zorgkwaliteit
wetenschappelijke registratie: doelstelling is onderwijs , research en objectieven, opgelegd door overheden. Gegevens worden voor deze doeleinden anoniem gemaakt.
Gerechtigde ontvangers:
Verzekeringsinstellingen
Riziv= rijksinstituut voor ziekte en invaliditeitsverzekering
Betrokken patiënt of zijn vertegenwoordiger(s)
Gemachtigde overheidsinstanties
Externe behandelende zorgverstrekkers
Beroepsaansprakelijkheidsverzekering
Rechten van de privé persoon:
Al onze zorgverleners zijn gebonden aan het beroepsgeheim.
Wij beveiligden server en computers, zodat onbevoegden geen toegang hebben. Wij realiseerden dit door veilige wachtwoorden, die regelmatig veranderen en gebruik van recente professionele soft- en hardware, die veiliger zijn dan oude soft – en hardware. Onze beeldschermen worden niet open achter gelaten maar worden vergrendeld bij verlaten van de werkpost . De gegevens worden opgeslagen op onze eigen server en niet in de “cloud”
Wij hebben vrijwillig een “datamanager” aangeduid ( niet een “data protection officer” ) binnen de firma voor de gegevens : Dr. C. Cardyn. Zij leidt het personeel op en heeft ook een meldingsplicht aan de bevoegde instanties indien gegevens gehacked of verloren zouden worden
Uw medische gegevens worden minstens 30 jaar bewaard. Facturatiegegevens worden minstens 7 jaar bewaard. We kunnen niet garanderen dat uw gegevens na deze termijn nog bewaard worden.
Al onze zorgverleners zijn gebonden aan het beroepsgeheim.
Wij beveiligden server en computers, zodat onbevoegden geen toegang hebben. Wij realiseerden dit door veilige wachtwoorden, die regelmatig veranderen en gebruik van recente professionele soft- en hardware, die veiliger zijn dan oude soft – en hardware. Onze beeldschermen worden niet open achter gelaten maar worden vergrendeld bij verlaten van de werkpost . De gegevens worden opgeslagen op onze eigen server en niet in de “cloud”.
Wij hebben vrijwillig een “datamanager” aangeduid ( niet een “data protection officer” ) binnen de firma voor de gegevens : Dr. C. Cardyn. Zij leidt het personeel op en heeft ook een meldingsplicht aan de bevoegde instanties indien gegevens gehacked of verloren zouden worden.
Uw medische gegevens worden minstens 30 jaar bewaard. Facturatiegegevens worden minstens 7 jaar bewaard. We kunnen niet garanderen dat uw gegevens na deze termijn nog bewaard worden.
Bepaalde persoonsgegevens die door ons worden verzameld, zullen worden doorgegeven aan en mogelijk verwerkt worden door derde dienstverleners, zoals onze IT-leverancier, boekhouder, ….
Het is mogelijk dat één of meer van bovenvermelde derde partijen gelokaliseerd zijn buiten de Europese Economische Ruimte (“EER”). Er zullen evenwel alleen persoonsgegevens worden doorgestuurd naar derde landen met een passend beschermingsniveau.
De werknemers, managers en/of vertegenwoordigers van de hierboven vermelde dienstverleners of instellingen en de gespecialiseerde dienstverleners door hen aangesteld, dienen de vertrouwelijke aard van uw persoonsgegevens te respecteren en kunnen deze gegevens enkel gebruiken voor de doeleinden in het kader waarvan zij werden verstrekt.
Indien nodig kunnen uw persoonsgegevens worden doorgegeven aan andere derde partijen. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn wanneer wij geheel of gedeeltelijk gereorganiseerd zouden worden, onze activiteiten zouden worden overgedragen of indien wij failliet verklaard zouden worden. Ook is het mogelijk dat persoonsgegevens moeten worden doorgegeven ingevolge een gerechtelijk bevel of om te voldoen aan een bepaalde wettelijke verplichting. Wij zullen in dat geval redelijke inspanningen leveren om u voorafgaand te informeren over deze mededeling aan andere derde partijen. U zal evenwel erkennen en begrijpen dat dit in bepaalde omstandigheden niet altijd technisch of commercieel haalbaar is of dat er mogelijk wettelijke beperkingen van toepassing kunnen zijn.
Wij zullen uw persoonsgegevens in geen geval verkopen of commercieel ter beschikking stellen aan direct marketingbureaus of gelijkaardige dienstverleners, tenzij met uw voorafgaande toestemming.
Wij nemen de nodige technische en organisatorische maatregelen om uw persoonsgegevens volgens een afdoend veiligheidsniveau te verwerken en deze te beschermen tegen vernietiging, verlies, vervalsing, wijziging, niet-toegestane toegang of kennisgeving per vergissing aan derden, evenals elke andere niet toegestane verwerking van deze gegevens. In geen geval kan Oogcentrum Knokke aansprakelijk worden geacht voor enige directe of indirecte schade die voortvloeit uit een foutief of onrechtmatig gebruik door een derde van de persoonsgegevens.
Met het oog op de verwerking van uw persoonsgegevens, verlenen wij toegang tot uw persoonsgegevens aan onze werknemers, medewerkers en aangestelden. Wij garanderen een gelijkaardig niveau van bescherming door contractuele verplichtingen tegenstelbaar te maken aan deze werknemers, medewerkers en aangestelden, die gelijkaardig zijn aan deze Data Protection Notice.
Indien u na het lezen van deze Data Protection Notice verdere vragen of opmerkingen heeft met betrekking tot de verzameling en verwerking van uw persoonsgegevens, kan u contact opnemen met Oogcentrum Knokke, hetzij per post naar Canadasquare 1 8500 Knokke of per email aan receptie@oogcentrumknokke.bemailto:receptie@oogcentrumknokke.be.
Residentie Normandy
Canadasquare 1
8300 Knokke
Naast onze activiteiten in Knokke
zijn we ook beschikbaar te:
AZ Zeno Knokke
AZ Zeno Blankenberge
Oogkliniek Okulus Kortrijk